141 keliu

Kaunas - Raudondvaris - Vilkija - Seredžius - Belvederis - Veliuona - Raudonė - Pilis I

Kelionę pradėjome Kaune, bet kadangi Kaunas gimtas miestas, čia neturistavome, o patraukėme Raudondvario plentu link 141 kelio ir visą kelionę juo važiavome palei Nemuną.

Pirmąjį objektą pasiekėme labai greitai. Tai Raudondvario miestelis. Iš karto mus pasitiko bažnyčios bokštai, stūksantys ant kalno, o toliau sekdami ženklus radome Raudondvario dvarą (XVII a.). Tik pamatę raudonus pastatus puolėme fotografuotis, mums jie pasirodė labai dailios architektūros. Tik labiau pasižvalgę supratome, kad tai garažai ir arklidės. Visa mūsų grupelė nutarėm, kad jie daug gražesni už dvarą. Dvaro teritorijoje dar yra du gyvenamieji namai, parkas ir žiemos sodas su įspūdinga augmenija. Dvare veikia Juozo Naujalio memorialinis muziejus. Yra galimybė nusileisti į dvaro rūsį ir įkopti į bokštą, kuriame galima palaikyti didžiulį dvaro vartų raktą.

Pilies takas 4, Raudondvaris.
Darbo laikas: 1-6´dienis 10.00 - 17.00, pietų pertrauka 12.30 - 13.00

Dvaro arklidės ir garažai Dvaras ir gyvenamieji namai Dvaro bokštas Dvaro bokštas Vaizdas iš bokšto Žiemos sodas Žiemos sodas

Važiuojame toliau, ir vėl ant kalno mus pasitinka bažnyčios bokštai, tai Vilkija. Stabtelėjome apžiūrėti parkelį ir keltą.

Vilkijos bažnyčios bokštai Parkas Keltas Nemunas

Dar keletas kilometrų, sekame ženklus ir mes jau matome Seredžiaus bažnyčią ant kalno. Stabtelim ties Palemono kalnu ir kopiame į jį. Palemono kalnas yra aprašytas Lietuvos metraštyje, ten esančiame legendiniame pasakojime. Jame rašoma, kad Romos kunigaikštis Palemonas plaukė per Baltijos jūrą, Kuršių marias, Nemuną, pasiekė Dubysą. Jis čia apsistojo, o istorikai, kurie teigia, kad lietuviai yra romėniškos kilmės, piliakalnį pavadino Palemonu. Nuo šio piliakalnio atsiveria kvapą gniaužiantys panemunės vaizdai.

Seredžius Nuo Palemono kalno Nuo Palemono kalno

Tik spėjome atsisėsti į mašiną, o jau vėl stotelė – Belvederis (XIX a.). Tai itališko tipo rūmai, kuriuos suprojektavo prancūzų architektas palaco stiliumi. Belvederis išvertus iš italų kalbos – "gražus vaizdas". Į rūmus veda 365 laipteliai arba yra privažiavimas automobiliui. Tačiau šiandien dvaras bei šalia esantys ūkinis pastatas ir parkas yra labai apleisti, ir tenka pasitelkti vaizduotę, norint pamatyti gražų vaizdą, kuris buvo XIX – XX amžiuje.

Belvederio dvaras Belvederio dvaras

Toliau – Veliuona. Pasukame keliu tarp dviejų piliakalnių, vienas - Gedimino piliakalnis, kitas – Pilies piliakalnis. Ir traukiame į parką šalia Veliuonos dvaro (XIX a.). Parke gausu retos augmenijos, tai didžiausia Lietuvoje tuja, itin retas tulpmedis, kuris žydi vieną mėnesį, šiemet, t.y. 2008 m. pražydo birželio 8 d., tai yra labai anksti, dažniausiai žydi nuo birželio vidurio. Dvare įsikūręs muziejus.

Muziejaus g. 2, Veliuona.
Darbo laikas: 2-5´dienis 9.00 - 17.00, 6´dienis 9.00 - 16.00

Veliuonos bažnyčia Veliuonos dvaras Didžiausioji tuja Tuja Tulpmedis

Muziejaus darbuotoja parekomendavo kopti į piliakalnius, nes nuo jų matyti Nemuno panorama. Mes jos patarimu pasivadovavome. Labai nustebome, kad Pilies piliakalnyje nėra išlikę nė menkiausios pilies dalies, tik šių dienų paminklai jai atminti. Nusileidome daug daug laiptelių žemyn ir įkopėme į Gedimino piliakalnį. Smagus palaipiojimas ir gražūs vaizdai nuo kalvų.

Pilies piliakalnis Nuo pilies kalno Pasilaipiojam

Stabtelim valandėlei prie Nemuno papietauti ir pasigrožėti plačiąja upe.

Prie Nemuno

Ir vėl į kelią. Pasiekiame Raudonės miestelį. Pavadinimas kilęs nuo upelio Raudonė. Čia stūkso pati gyvybingiausia pilis Lietuvoje, tai Raudonės pilis. Joje šiuo metu įsikūrusi Raudonės pagrindinė mokykla. Pilis pastatyta XVI a., rašytiniuose šaltiniuose pradėta minėti, kai priklausė Žygimantui Augustui, šalia pilies būta daug mūšių, 1944 m. atsitraukdami vokiečiai susprogdino bokštą, o jis griūdamas sugriovė dalį pilies. Po karo bokštas ir pilies dalis buvo atstatyta. Dabar turistai gali lankyti 33,5 m bokštą ir grožėtis įspūdingu vaizdu, atsiveriančiu nuo jo.

Darbo laikas: 1-6´dienis 10.00 - 16.00

Šalia pilies yra parkas (XIII a.). Jame lankytini objektai: Gedimino ąžuolas, liepų alėja, liepa su 7 kamienais, Beždžionkalnis, Draugystės kalnas, Meilės kalnas, Šaulių aikštė. Taip pat Raudonės malūnas (XIX a.). Pastatas buvo statytas ūkio reikalams. Tik 1923 m. jis paverstas malūnu.

Raudonės pilis Raudonės pilis Pilies bokštas Raudonės malūnas

Dar keli kilometrai ir pasiekėme paskutinį kelionės tašką, tai Panemunės pilis (XVII a.) ir šalia esanti Pilies gyvenvietė. Įdomi pilis su dviem bokštais, daugybė angų šaudymui, bet sužinojome, kad čia didelių mūšių nebuvo. Šalia parkas ir kaskadiniai tvenkiniai.

Darbo laikas: 1-7´dienis 8.00 - 17.00, pietūs 12.00 - 13.00

Panemunės pilis Panemunės pilis Panemunės pilis Panemunės pilis Parkas

Tęsdami kelionę 141 keliu, privažiuotumėte Jurbarką.

Maršrutą aprašė Violeta Vasilevičiūtė - Pocienė, 2008 m. liepa.